Monday, March 16, 2009

Qing Tea


Om je de waarheid te vertellen het idee om dit blog te schrijven is voornamelijk een commercieel idee. Ik en mijn vrouw hebben namelijk een webwinkel genaamd Qing Tea waarin we Chinese thee verkopen. Dit wil niet zeggen dat mijn enige doel is om thee te verkopen maar het is wel het voornaamste. Nu, op zich is daar niets mis mee, dacht ik zo, en zeker als ik het er gelijk bij zeg, aldus begin ik hier een blog over Chinese thee.



Het is nu bijna precies een jaar dat we begonnen zijn met de webshop en wat mij betreft is het erg geslaagd. Het is werkelijk de eerste keer dat ik voel dat de strenge scheidingslijn tussen werk en hobby vervaagd. Het is niet alleen een leuk omdat ikzelf een Chinese theefanaat ben maar ook omdat het een praktijk oefening is voor veel ideeen die ik heb. Het is makkelijk om ideeen te hebben maar in hoeverre deze stand houden in de praktijk valt nog maar te zien.

Er lijkt al enige tegenstrijd te zijn in het feit dat ik Chinese thee verkoop dit omdat ikzelf geen voorstander ben van het regime in China, dat in mijn ogen een totalitair anti Chinese regering is die nooit zal veranderen. (zo die zit!) Nu mijn thee komt veelal uit China, en dat lijkt tegenstrijdig maar is het wat mij betreft niet. Per slot van rekening is de regering van China, niet de uitvinder van thee, noch van de Chinese cultuur. Aldus..


Goed dat was het voor vandaag, ik denk niet dat veel mensen het zullen lezen, en gelijk heb je maar wat niet is kan nog komen.

No comments:

Post a Comment